Rocío Salazar and Álvaro Costa at Summer School on Neurorehabilitation

publicado en: Biomot, Conferences | 0

This international coference is celebrated in Baiona (Spain) from 15 to 20 of September.

The objective of the 2014 Summer School on Neurorehabilitation «Meeting Clinical and Patient Needs and Expectations» is to provide in depth education on advanced procedures for neurorehabilitation of motor dysfunction following stroke, spinal cord injury, and cerebral palsy, covering practical applications based on innovative neuroprosthetic systems, robotic interfaces and other combinational approaches.

Both Rocío Salazar and Álvaro Costa contribute to the conference with their works about cognitive attention mechanisms during walking related to the BioMot project.

20140916_111355

Esta conference se celebra en Baiona (España) del 15 al 20 de Septiembre.

El objetivo del Summer School on Neurorehabilitation, Meeting Clinical and Patient Needs and Expectations, es proveer de información sobre procedimientos avanzados para la neuro-rehabilitación de la disfunción motora después de un accidente cerebrovascular, lesión de la médula espinal y parálisis cerebral, y mostrar las aplicaciones prácticas de los sistemas innovadores neuroprotesicos, interfaces robóticas y otros enfoques combinatorios.

Tanto Rocío Salazar y Álvaro Costa contribuyen a la conferencia con sus trabajos sobre los mecanismos cognitivos de atención al caminar relacionados con el proyecto BioMot.

20140916_111355

Aquesta conference se celebra a Baiona (Espanya) del 15 al 20 de Setembre.

L’objectiu del Summer School on Neurorehabilitation, Meeting Clinical and Patient Needs and Expectations, és proveir d’informació sobre procediments avançats per a la neuro-rehabilitació de la disfunció motora després d’un accident cerebrovascular, lesió de la medul · la espinal i paràlisi cerebral, i mostrar les aplicacions pràctiques dels sistemes innovadors neuroprotesicos, interfícies robòtiques i altres enfocaments combinatoris.

Tant Rocío Salazar i Álvaro Costa contribueixen a la conferència amb els seus treballs sobre els mecanismes cognitius d’atenció al caminar relacionats amb el projecte BioMot.